5 Haziran 2012 Salı

Ak Parti ve CHP kongre sürecinde son durum(4)Sedat Yılmaz yazdı..


CHP cephesinde yeni bir şey yok. Macit Özcan hangi adayla yemek yerse o en güçlü aday oluyor haberlerine bakıp gülümsüyorum. Belli ki son an'a kadar beklenecek. Genel görünüm Faruk Akar'ın diğerlerine nazaran biraz daha şanslı olduğu. Bu arada ben yine son dakikaya kadar Yılmaz Şanlı'yı bekleyeceğim.Temkinli olmak gerekiyor diye düşünüyorum. Diğer adaylara baktığımızda Yılmaz Şanlı'nın partiyi getirdiği seviyeyi geçebilecekler mi?.Şu anda çıtayı yükseltecek bir performans göremiyorum adaylarda.
Tüm adaylar son kozlarını oynuyorlar. Bakalım Özcan kimi işaret edecek. Bu arada çarşamba günü ilçe başkanlarının Faruk Akar'a destek açıklaması yapacakları geldi kulağımıza.
Tüm adaylara başarılar diliyorum.
Bu arada CHP'nin büyükşehir adayı ile ilgili bazı isimler de yine  yayılmaya başladı. Bana da ilginç isimler geldi. Onu da önümüzdeki günlerde yazacağım.Özellikle Kılıçdaroğlu'nun bir kaç gün önce Mersin'e gelişinde bu isimler dile getirilmiş deniliyor.
Neyse  bir aydır CHP kongresinden başını kaldırmadığını ve sadece Erdoğan yada bakan geldiğinde haber yapan basından ayrı biri olarak, biraz da Ak Parti'deki gelişmelere değineyim istiyorum. Mustafa Akgül hızını hiç kesmeden devam ediyor. Nerdeyse bir aydır çok sıkı bir biçimde istikrarını bozmadan koşturuyor.
Başarılar diliyoruz kendisine.

İrfan Çöllüoğlu, bugün basınla bir araya geldi ve kendisini,hedeflerini ve adaylık sürecini anlattı. Buluşmaya katılan basındaki arkadaşların Çöllüoğlu'nun açıklamalarından tatmin olduğunu gördüm. Zaten buluşma gayet sıcak bir ortamda geçti.Çöllüoğlu hedefinin 2014 yerel seçimler olduğunu yineledi ve özellikle seçimlere kadar yerel yönetimleri eleştiren,konuşanve ıslah eden bir anlayış içinde olacağını belirtti ki eğer il başkanı olursa bu Mersin'de yıllardır özlenen ve beklenen bir düşünceyi hayata geçirecek ilk kişi olacak.
Bu toplantıdan kesinlike çok olumlu bir izlenim bıraktığını söyleyebilirim. Yanılmıyorsam perşembe günü de il binasında bir açıklaması olacak. Ona da başarılarılar diliyorum.

Mekin Merter Salt cephesinde ise halk toplantıları ve delegelerle görüşmeler sürüyor onlarda da.
Yalnız 3 adayın seçime girecek olması rahatsız etmiş gibi.
Birazda bu konu hakkında birşeyler söylemek iatiyorum. Bakınız MHP kongresinde 3 aday yarıştı. Gayet de güzel ve heyecanlı bir seçim oldu. Şimdi CHP'ye bakın en az 3 adayla seçime girecek. Bu da demokrasi adına çok güzel burum.Mersin'e, demokrasiye,siyasetin gerekliliğine yakışan bir durum. Ama Ak Parti'de sürekli"Genel Merkez şu adayı seçti "diyerek demokratik özgürlüğe sekte vurdurmak ve diğer adaylara burun kıvırmak hiç hoş değil. Hele ki iktidar partisi içinde oluyorsa bu hiç hoş değil.Sanki genel merkez  " biz zaten oy alıyoruz ses çıkarmadan yerinde oturacak  birini arama gayretindeymiş gibi  bir durum anlaşılıyor.

Bugünkü önemli bir gelişme ise 13 ilçe başkanını ortak deklarasyon yayınlayarak Salt'a destek vermeleriydi.
Doğal olarak Mekin Merter Salt'ın elini güçlenirdiği bir gerçek. Durum böyle ise ve gerekli desteği alacağınızı düşünüyorsanız neden başka adayların seçime girmesinden rahatsız oluyorsunuz inanın bunu çözemedim.

Herkes seçimde elinden gelen yapsın, hakkeden kazansın.Hem Mersin hem de Türkiye kazansın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder