2 Haziran 2012 Cumartesi

Mersin Ak Parti İl Başkan Adayı İrfan Çöllüoğlu"Daha iyisini yapabileceğime inandığım için aday oldum"


Mersin Ak Parti İl Başkan Adayı İrfan Çöllüoğlu,adaylık sürecini ve Mersin ile ilgili düşüncelerini inovatifhaber.com  Genel Yayın Yönetmeni Sedat Yılmaz'a anlattı ve "Ezber bozmaya geliyoruz"dedi.

16 haziranda yapılacak Ak Parti İl kongresi öncesi adaylar çalışmalarını sürdürüyor. Adaylığını yeni açıklayan İrfan Çöllüoğlu ile adaylık sürecini, hedeflerini ve Mersin’i konuştuk. Öncelikle şunu söylemeliyim ki vizyon sahibi biri. Açık sözlülüğü ile ,siyasetin içinde olması, takip etmesi ve özellikle Mersin’i çok iyi analiz ettiğini söyleyebilirim. www.inovatifhaber.com

Önce siyasi özgeçmişi anlattı Çöllüoğlu ve şunları söyledi:

Siyasete 2002 genel seçimlerinde Ak Parti’de milletvekilliği danışmanlığı ile başladım.10 yıldır Mersin’le yakından ilgiliyim. Mersin’de bu süreçte beni çok sevdi ve bağrına bastı.

Anamur’dan Çamlıyayla’ya kadar her yeri gezdim. Gidilmedik yer bırakmadım. Burada çok güzel dostluklar edindim. 2002 dahil bütün seçimlerde Mersin’de bulundum. 2004 seçimleri Mersin’i tanımak için bir fırsat oldu.2004 seçimlerinin sonuçları ortada. O dönem yapılan hataları anlatmaya çalıştıysam da başarılı olamadık.

2007 ve 2009 seçimlerinde çalışmalarımız oldu ve 2009 seçimlerinde özellikle Tarsus’ta çalışmalar yürüttük. 2011 seçimlerinde de gece gündüz çalıştık. Niçin? Mersin çok güzel bir şehir. Ak Parti çok güzel bir parti.İkisi bir araya gelince güzel bir sinerji oluşturuyor.

İşte bu yüzden Mersin’in dünyaya açılan bir kapısı olarak görüyorum.

8-9 ay önce devlet memuriyetimden ayrıldım . Biogaz ve hayvancılık sektöründe AB hibe destek programları ile yatırım yapmaktayım.

Yıllarca Sivil Toplumculuk yaptım. Siyasete yakın durdum. Birçok dernekte başkanlık yaptım. Önemli çalışmalara imza attım. Türkiye’de gençlik konseyi kurulması için çalıştım.Toplumda hayatın içinde yer almaya çalıştık. Çok sosyal bir insanım.

İrfan Çöllüoğlu, Mersin’e hiç uzak değil.Mersin’in siyasi nabzını çok iyi ölçmüş. ‘Neden Mersin ?’ diye sordum kendisine..

Mersin’de bulunmamın nedeni, burada siyasete çok önem veriliyor. Bende 2014 yerel seçimlerinde Ak Parti’nin başarılı olması ve Mersin’in Ak Parti belediyeciliği ile tanışması için yola çıktım.

Hiç kimse ile bir sorunum yok.Hiç kimseye önyargım yok.

İl yönetimindeki arkadaşlarımızın hepsi değerli insanlar. Bir şey yapmaya başarılı olmaya çalışmış insanlar. Ama siyaset ayrı bir kulvar. Yani bir sivil toplumcu iyi bir siyasetçi,bir doktor iyi bir siyasetçi,bir işadamı iyi bir siyasetçi demek doğru olmaz.Olabilir de olmayabilir de.Benim şahsi görüşüm, yereli iyi tanıyan biri olarak, buradaki yerel dinamikleri harekete geçirebileceğimi düşünüyorum. www.inovatifhaber.com

Peki bunu nasıl yapacaksınız?

Teşkilatlara moral motivasyon vererek, arkasında dim dik durarak,yanlarında olarak, onlarla her an iç içe birlikte olarak, birlikte düşünerek,her düşünceyi birlikte yorumlayarak, diğer partilerin neler yaptığını takip ederek,şehrin gidişatını çok iyi analiz ederek yapabiliriz. Bunun için de çok iyi bir ekip kurmalısınız.Bu 30 -50 kişi ile olmaz daha geniş bir ekiple yılmadan usanmadan Anamur’dan Çamlıyayla’ya kadar her yerde yapmalısınız.

2014 yerel seçimlerini hedef yapıp, 1,5 yıllık süre içinde her gün masaya yatırır,üzerinde tartışır ve ilçeler dahil tüm teşkilatları bu hedefe yönlendirirseniz başarıya ulaşırsınız.

Mevcut il yönetimi ellerinden geleni yapıyorlar ama ben daha iyisini yapabileceğimi düşündüğüm için yola çıktım.

Ak Parti topluma önderlik eden bir camia.İktidarın Türkiye’yi 2002 de alıp 2012 de getirdiği nokta ortada.Gelinen noktayı herkes kabul ediyor.

Mersin’de bu önderliği,bu değişimi,gelişimi yakalaması gerek.Ak Parti çok güzel bir pozisyonda hareket ettiğinde diğer partilerde bu çıtada hareket etmek zorunda kalacaklar. Bizim bu çıtayı yükseltmemiz gerekiyor..

Mersin ve Ak Parti dersek neler söylersiniz?

Siyaseti bu kadar seven bir şehir Ak Parti ile içli dışlı olması gerekir.Ak Parti her kesimden insanı barındıran,herkese saygı gösteren bir parti. Dolayısıyla Mersin’in Ak Parti’den ayrı düşünülmesi bir yanılgı bence.  www.inovatifhaber.com

Ezber bozmaya geliyoruz..

Biz ezber bozmaya geliyoruz. Herkesin ezberini bozacağız. Bu kentin imajı çok kötü. Bir genel başkanın dil sürçmesi dahi Mersin’in dışarıdan nasıl algılandığının göstergesi. Ne ile meşhursunuz? Tantuni,cezerye ve Güneydoğunun incisi!... Bu Mersin’e nasıl bakıldığının, kapalı kapılar ardından neler konuşulduğunun göstergesidir.Mersin’İn tantuni,cezerye ve bir yerin incisi olmasından daha öte bir zenginliği var.Örneğin Tarsus’un binlerce yıllık tarihi.Bir Silifke.Bir yumuktepe..Anadoılu’nun bir çok yerinde hayat yokken burda hayat vardı.

Mersin’de gördüğünüz eksiklikler nedir sizce?

Mersin’de gördüğüm eksiklik dialoğun olmaması.İnsanlar birbirlerini anlamak istemiyorlar .Böyle bir şey olur mu?Partiler kendi içinde konuşmuyor.Partiler arasında konuşma olmuyor. Toplumda yani vatandaş nezdinde bir sorun yok. Bu kanaat önderleri, partiler kendi aralarında bir dialog kültürü oluştururlarsa bu çıta yükselir.Ama devamlı bir gerginlik,bir ayrışma ortamı sağlanırsa başarı sağlayamazsınız.Burada hangi belediyeyi alırsanız alın ,hangi parti kazanırsa kazansın hizmete ihtiyaç vardır.

Ben şuna inanıyorum.Mersin’de doğru dürüst bir şeyler yapılırsa Mersin Türkiye’ye can verir.Kan pompalıyacak,can pompalıyacak bir şehir.Ekonomik olsun,kültürel olsun Türkiye’nin her yerine ciddi katma değer sağlayacak bir şehir.Yani Mersin sadece kendisi için değil Türkiye için çok önemli bir şehir.

Bizde fikirleri ortak paydada buluşturacağımız bir arabulucu olarak insanları bir araya getirmeye çalışacağız.

Önümüzde yerel seçimler için 1-1,5 yıl süre var.Sizce bu süre yeterli mi?

Yeterki kararlı olunsun.1 yıl yeterli bir süre.Gecek kimseye zemin hazırlamamız lazım.Mersin’e Ak Partili yerel yönetimlere ihtiyaç duyulduğunu anlatmak lazım.Eksiklikleri çıkıp söyleyeceğiz. Sadece hataları söylemek için değil ıslah etmek için de uğraşacağız.

Çok ciddi bir atılım yapacağız.

Delegeleri seviyor ve onlara güveniyorum.

Mersin konuşan ,çalışan,etkin bir Ak Parti yönetimi ile tanışacak.

Röportaj: Sedat Yılmaz

www.inovatifhaber.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder