15 Haziran 2012 Cuma

Ekonomi Bakanı Çağlayan Mersin'e yapılan hizmetleri değerlendirdi


Çağlayan "Biz büyük düşünüyoruz. Mersin'i dünyanın en önemli aktarma ve lojistik merkezlerinden biri haline getirmek istiyoruz."dedi.
Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan Mersin'de son bir yıl içinde yapılan hizmetler konusunda şunları söyledi:
Saygıdeğer Basın Mensupları,
Değerli Mersinliler...
Öncelikle sizlerle birlikte olmaktan büyük mutluluk duyuyor, hepinizi sevgiyle selamlıyor, Mersin dışından gelenlere ev sahibi olarak hoş geldiniz diyorum.

12 Haziran 2011 de yapılan demokrasinin vazgeçilmez unsurlarından olan seçimlerin üzerinden 1 yıl geçti.
Bu toplantıda, AKPARTİ milletvekili arkadaşlarımla ve İl Başkanımızla birlikte seçimlerin üzerinden geçen 369 günü değerlendireceğiz. Son 1 yılda Mersin'de neler yaptık, neler yapamadık, neler yapmaya devam
ediyoruz, bunları konuşacağız.
Okulların tatile girdiği bu dönemde nasıl öğrenciler karnelerini almışsa, biz de "Mersin İcraat Karnemizi" sizlerle paylaşacağız.
"İstikrar Sürsün, Mersin Büyüsün" sloganı ile çıktığımız yolda Mersin halkı bize teveccühü gösterdi ve AK PARTİ'yi Türkiye'de olduğu gibi Mersin'de de birinci parti yaptı. Öncelikle bir kez daha tüm Mersinli hemşerilerime teşekkür ediyorum. Ancak şunu da bir kez daha belirtmek istiyorum ki, biz AKPARTİ milletvekilleri ve şahsen de bu milletin bakanı olarak, seçildiğimiz andan itibaren Mersin'e parti kimliğinin ötesinde kendimizi birer nefer gibi hizmet etmeye adadık.
Mersinliler bize, Mersin'i marka şehir yapma sorumluluğunu yükledi.
Biz de bu sorumluluğu yerine getirmeye çalıştık, çalışmaya devam ediyoruz.
Seçim çalışmalarımız sırasında "Mersin'in Akdeniz'in yıldız kenti olması için önünde hiçbir engel yok" demiştik.
"Mersin bulunduğu konumdan çok daha ilerisine layık" demiştik.
"Mersin, gökkuşağı güzelliği ile çok daha iyisine layık" demiştik..
"Mersin'i hak ettiği konuma elbirliği ile, birlik beraberlik ile getireceğiz" demiştik.
"Mersin'in altını üstüne getireceğiz, Mersin'i Akdeniz'in en önemli kentlerinden biri yapacağız" demiştik.
Yapacaklarımızı, Mersin için düşündüklerimizi, projelerimizi bir bir açıklamıştık.
Çünkü, biz "işimiz hizmet, gücümüz millet" düsturuyla yola çıktık.
Gayemiz "milletimize hizmet etmek, hükmetmek değil".
İşte bu düşüncelerden hareketle 12 Haziran 2011 tarihinde bizlere güvenen Mersinli hemşerilerimden aldığımız destek ile hemen işe koyulduk.

Bizler seçim zamanı söz verip, sonrasında sözlerini unutanlardan değiliz.
Bizler, "SİYASETİN SÖZ VERMEK DEĞİL, SÖZÜNÜN ERİ OLMAK" olduğuna inanıyoruz.
Sn. Başbakanımızın hep işaret ettiği, bizim de söylediğimiz gibi "ne
aldatan olacağız, ne de aldanan olacağız".
Şunu söylemiştik, Mersin bulunduğu coğrafi konum, stratejik özelliği,
320 km'yi aşkın sahili, tarihi kültürel zenginlikleri ile Türkiye'nin en önemli liman, en önemli turizm, en önemli lojistik merkezlerinden biri olacak.
Bu bir hayal değil, Mersin zaten bunu hak ediyor.
İşte bugün, Mersin'i Türkiye'nin, Akdeniz'in ve dünyanın en önemli kentlerinden biri haline getirmek için tek tek ne söz verdik, ne aşamadayız, bunları konuşacağız.
Söz verdiklerimizden biri, Çukurova Uluslar arası Havalimanı'nı.
Değerli arkadaşlar,
Öncelikle, kentli bilincinin geliştirilmesi, birlik ve beraberliğin sağlanması, Mersin için elele verilmesi ve "Mersin için bir tuğla da ben koymalıyım" anlayışının kente hakim olmaya başlaması bizim için en önemli kazanımdır.
Bu düşünce, nasıl Mersin İdman Yurdu'nda zirve yapmışsa, yaratılan bu sinerji ile Mersin "birlik ve beraberlik içinde, Mersin için birlikte hareket ederek" Mersini daha ileri noktalara taşıyacaktır.
İşte bir yıllık çalışmalarımızla, kentli bilincini oluşturmak ve kentine sahip çıkmak yaklaşımını egemen kılmak birinci önceliğimizdi.

Çok şükür, bugün düne göre çok daha iyiyiz.
Çünkü biliyoruz ki, Mersin'in ve Mersinlinin ihtiyacı, eksiği çok.
Beklentisi yüksek. Yatırımlardan, kalkınmadan, gelişmeden, refahtan, gelirden hak ettiği payı almak istiyor. Biz de bunu bilerek, "Devler gibi eserler bırakmak için karıncalar gibi çalışmak gerekir" anlayışından yola çıkarak çalışıyoruz.
Değerli Konuklar,
Önemli olan bir kentin marka değerini yükseltmek ve orayı yaşanılır bir cazibe merkezi haline getirmektir. İnsanların mutlu olduğu, oralı olmaktan kendisini mutlu hissettiği bir kent haline gelmektir.
Mersin, uzun yıllar ülkemizin cazibe merkezlerinden biri oldu. İklimi, yaşamın nispeten ucuz ve rahat oluşu, bir çok imkanı bir arada sunması bunu sağlayan etkenlerdi. Bu da, ülkemizin uzun yıllardır yaşadığı,
özellikle doğu ve güneydoğudan göç olgusunda Mersin'i en önemli cazibe merkezlerinden biri haline getirdi.
Doğal olarak, bu talep yoğunluğu ve nüfusun hızla gelişmesi, bugün bize önemli bir görev yüklüyor. O da, bir taraftan hızla kenti daha yaşanılır, daha modern ve rahat bir kent haline getirmek. Diğer taraftan da, kentin potansiyelini harekete geçirerek daha fazla gelir üretmesini sağlamak.
Biz bunları dikkate alarak, hedeflerimizi ve politikalarımızı belirledik.

AKDENİZ OYUNLARI
Geçen yıl, gündemin en önemli konusu Akdeniz Oyunları ve oyunlar kapsamında kente yapılacak yatırımlardı. Çünkü, 450 milyon liraya ulaşacak bu yatırımlarla, hem dünya çapında bir etkinliğin yapılmasıyla Mersin'in değeri artacak, hem de, bu yatırımlar yapılırken sağlanacak katkıyla kent ekonomisinin çarkları daha hızlı
dönecekti.
Açık konuşmak gerekirse, Akdeniz Oyunlarının Mersin'e kazandırılması için Sayın Başbakanımız devreye girdi, garanti verdi ve Akdeniz Oyunlarını Mersin'e hediye etti.
Bundan sonra bize düşen, bunun gereklerini yerine getirmekti.
Akdeniz Oyunları, önümüzdeki dönemde, Mersinimizin markalaşmasını sağlayacak en önemli projedir.  Ve olimpiyatlardan sonra 26 dalda yarışmaların yapıldığı dünyanın en önemli spor organizasyonlardan
biridir. 2013 yılı Haziran ayında gerçekleşecek organizasyona 24 Akdeniz ülkesinden 4000'e yakın sporcu katılacak, on binlerce ziyaretçi de Mersin'e akın edecek.
İşte biz de hızla kolları sıvadık, Gençlik ve Spor Bakanlıağımız ve Düzenleme Komitemizle birlikte, şehrimizde yapılacak 450 milyon liralık yatırımın ihalesini 29 Kasım 2011'de yaptık, temellerini attık, inşaatlarına başladık.
Türkiye'nin en modern stadyumu olacak Mersin Arena Stadı başta olmak üzere, spor salonları, olimpik yüzme havuzu, tenis kompleksi ve 3.500 kişilik Olimpiyat Köyü'nün inşaatları bugün neredeyse yüzde 50 seviyesine ulaştı.
Bu kapsamda ayrıca, Erdemli atış poligonu, Adana atlı spor kulübü,jimnastik salonu, spor salonu ve antreman sahası, Nevin Yanıt atletizm kompleksi tribün projesi, plaj voleybolu tesislerinin de ihalesi tamamlandı, sözleşme imza aşamasına gelindi.
Geçen yıl biz bu yatırımları anlatırken, bu tesislerin yetişmeyeceğini söyleyerek dudak bükenlere bugün bu tesislerin inşaatlarına gidip bakmalarını tavsiye ediyorum. İşte ekranda gördüğünüz gibi, Akdeniz Oyunları'nı şölen havasına çevirecek bu tesisler hızla yükseliyor.
Kimse merak etmesin, Akdeniz Oyunları tesisleri öngörülenden çok daha kısa sürede bitirilecek, oyunların ardından da Mersin ve Mersinlinin hizmetinde olmaya devam edecektir.
Çünkü biz bu yatırımları sadece Oyunlar için yapmıyoruz. Akdeniz Oyunları bizim için bir vesile. Asıl yatırım Mersin ve Mersinli içindir.


ÇUKUROVA ULUSLARARASI HAVALİMANI
Söz verdiklerimizin başında  Adana ile Mersin'i birleştirecek, Akdeniz'i hem yolcu, hem de yük taşımasında dünyaya bağlayacak Çukurova Uluslar arası Havalimanı geliyor.
Bu yatırıma da dudak büküldü. Biz ne yaptık? 15  Aralık 2011'de ihalesini yaptık, 26 Ocak 2012'de uygulama sözleşmesini imzaladık.
İşte ihaleyi kazanan firma temsilcileri burada. Şimdi teknik çalışmaları tamamlayarak temel atmaya hazırlanıyoruz. 36 ayda tamamlanacak bu yatırım ile  357 milyon Euro'luk yatırım gerçekleştirilecek.
Tam 357 milyon euroluk yatırımla 36 ayda tamamlayacak olan konsorsiyum, Çukurova Uluslar arası Havalimanı'nı 9 yıl 10 ay 10 gün işletecek.  Bu sürenin kısalığı bölgenin canlılığını ve potansiyelini
işaret etmektedir. Çünkü bu havalimanı, yıllık 30 milyon yolcu kapasitesiyle Türkiye'nin en büyük havalimanlarından biri olacak.
Mersin ve Adana bölgesinden yapılan ihracatın ve lojistik imkânlarının artması, Akdeniz olimpiyatlarının yapılacak olması, Antalya bölgesinden sonra turizm alanında Mersin'in yıldızının parlaması ve yeni yatırım beklentileri bu sürenin kısalığına etki eden diğer faktörlerdir.
Böylesine önemli bir yatırım bölgeyi adeta uçuracak. Zira bu havalimanı sadece Mersin'in değil, Adana'nın, Karaman'ın, Osmaniye'nin, Niğde'nin "dışa açılan kapısı" olacak.
İnşaata başlanması ile birlikte Mersinli hemşerilerime yeni iş kapıs açılacak, tamamlanmasından sonra Mersinli hemşerilerime istihdam sağlanacak.

TARSUS-KAZANLI TURİZM BÖLGESİ
Değerli Basın Mensupları,
Kıymetli hemşerilerim,
Mersin 320 km sahil şeridi ile Akdeniz'in en önemli turizm merkezlerinden potansiyelini bünyesinde barındırıyor, işte bu nedenle Mersin turizmden daha fazla pay almayı hakkediyor dedik. Mersin'e turizmde basamak atlatacak projelerden birisi Tarsus-Kazanlı turizm bölgesidir.
Bu tesislerin tahsisleri yapıldı, inşaata başlanması için ormanın içinden geçecek yolun inşaatına başlandı. Su ve elektrik teminiyle ilgili çalışmalara başlandı. Bu arada, 7.500 olan yatak kapasitesini 15.000'e çıkardık. Bu sayede bölgeye 1.5 milyar liralık bir yatırım gerçekleştirilecek. Şimdi yatırımcılarla birlikte temel atmaya hazırlanıyoruz.
İnşaat süresinde açılacak iş kapılarının yanında, Tesislerin bitmesi ile 10 bin kişinin üzerinde daimi istihdam sağlanacak. Bu yatırımla sadece otelde çalışacak insanlara değil, Mersin'in gıdadan tekstile, taşımadan temizliğe,  mobilyadan eğlenceye kadar 100'e yakın sektöründe inanılmaz bir potansiyel oluşturacak.
Bu projenin yanında, Karboğazı-Gülek de Turizm Gelişme Bölgesi ilan edildi. Bu bölgenin de çalışmaları tamamlanıyor ve yakında tahsis ihaleleri yapılacak. Böylece kış ve etkinlik turizmi devreye alınarak,
Mersin'in turizm açısından çok yönlü  cazibe merkezi olması sağlanacak.
Mersin'in bulunduğu konumu, ulaşım ağı, demiryolu bağlantısı, limanları ile Türkiye'nin en önemli lojistik merkezi özelliğini taşıdığını, bu potansiyelin harekete geçirileceğini vurgulamıştık.
Bu özelliğini harekete geçirecek yatırımlar bir bir yapılmaya başlandı. Bunlardan birisi Mersin Yat Limanı.

MERSİN YAT LİMANI
Türkiye'nin en büyük 2. yat limanı olan Mersin Marina, 500 yatlık deniz, 500 yatlık kara bağlama kapasitesine sahip bu liman Türkiye'nin Doğu Akdeniz çanağındaki en büyük marinasıdır. Hizmete sunulan Mersin
Yat Limanı ile binlerce yat Mersin'e demir atacak, binlerce turist Mersin'in güzellikleri ile tanışacak ve Mersin turizm gelirlerinden daha fazla pay alacaktır.

Turizmde yaratılan bu sinerji ile Mersin dünyanın en çok kazandıran Kruvaziyer turizmin de merkez olacak. Liman yolu ile yıllık 1 milyon 200 bin turist Mersin'e gelecek. 1 milyon 200 bin turist Mersin'in güzelliklerini keşfedecek, tarihi, kültürel mirasını öğrenecek ve zincirleme etki ile Mersin'in daha da tanınmasına katkı verecektir.

Elbette bunlar Mersin'in genel ticaret ve ekonomisine katma değer katacak, artan ticaret hacmi ile Mersin hak ettiği konuma doğru hızla yol alacaktır.

Mersin'in lojistikte diğer bir avantajı dünyanın en büyük 120 konteynır limanları sıralamasında 97.sırada yer alan limanıdır.
Ancak bununla yetinmeyecek ve dünyanın en büyük 10 limanından birini Mersin'e yapacağız.

MERSİN KONTEYNIR LİMANI PROJESİ
Orta Asya Türk Cumhuriyetleri'nin ve Orta Doğu ülkelerinin Akdeniz'e açılmalarında Akdeniz Limanlarımız önemli bir rol üstlenebilecekmavantaja sahiptir. Bu çerçevede Mersin'de ana liman (Hub-Port) olarak hizmet vermek üzere 12 milyon TEU kapasiteli Mersin Konteyner Limanı Projesi planlanmış olup çalışmaları sürdürülmektedir.

Dolgu yöntemiyle yapılması planlanan ve 2 milyar 872 milyon Euro'ya mal olmasını planladığımız liman ile ilgili Projeler hazırlandı ve altyapı tamamlanarak ihale aşamasına getirildi.

MERSİN - MISIR RO-RO SEFERLERİ
Suriye'deki mevcut durumu, olayların ilk başladığı anda tahmin ederek, Mısır ile başlatmayı öngördüğümüz Ro-Ro projesini Kızıldeniz üzerinden Körfez ülkelerine uzatmak üzere süratle harekete geçtik ve Mısır
Hükümetinin de desteği ile projeyi hayata geçirdik.
Çünkü temel hedefimiz, Türkiye'yi Mısır üzerinden tüm Afrika kıtasına bağlamak, Mısır'ı da Türkiye üzerinden Avrupa'ya, Asya'ya bağlamaktır.
Şimdilik haftada 2 sefer olarak başlattığımız Ro-Ro seferleriyle Mersin-Mısır Ro-Ro hattında 150'ye yakın tır taşınıyor.
Ayrıca, Lübnan ile Mersin arasında da Ro-ro seferleri başlattık.
Mersin Türkiye'nin dış ticaretinin, ihracatının en önemli lojistik merkezi demiştik.
Bugün dünyanın en işlek konteyner limanları arasında Şangay, Hong Kong ve Singapur başı çekiyor.
Biz de Mersin limanını dünyanın sayılı en işlek limanları arasına sokmak istiyoruz.
Başlattığımız Ro-Ro ile Mersin'in "Doğu Akdeniz"in "HUB"ı yapma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz.

MERSİN SAĞLIK KAMPUSÜ
Bizim en önem verdiğimiz yatırımlardan bir tanesi de, Toroslar İlçesi TOKİ konutları bitişiğinde inşa edilecek, Türkiye'nin 6. Büyük hastanesi olacak olan Mersin Sağlık Kampüsü idi. Bu projeyi açıkladık ve dedik ki proje kapsamında;
513 Yataklı Genel Hastane,
408 Yataklı Kadın Doğum ve Çocuk Hastanesi,
166 Yataklı Kalp ve Damar Hastalıkları Hastanesi,
96 Yataklı Psikiyatri Hastanesi,
50 Yataklı Yüksek Güvenlikli Adli Psikiyatri Hastanesi inşa edeceğiz.
İlgili arsanın Sağlık Bakanlığı'na süresiz tahsisi sağlandı ve
İhalesi 11 Mayıs 2012 tarihinde tamamlandı.
Türk ve yabancı ortaklı konsorsiyumun kazandığı ihale kapsamında Sağlık Kampüsü 36 ayda tamamlanacaktır.

Değerli Basın Mensupları
ÖTV VE KDV'SİZ AKARYAKIT UYGULAMASI
Mersin'de seçim çalışmalarında ihracat malı taşıyan tırlarımızın başka limanlarda uygulanan ÖTV ve KDV'siz akaryakıt uygulamasından yararlanmadığını, bu uygulamaya Mersin limanının da dahil edileceğini söyledik.
Dedik ki Mersin Limanından "ÖTV ve KDV'siz akaryakıt verilmesini sağlayacağız". Çünkü bu ihracatçılarımıza haksız rekabet oluşturuyor.
Türkiye'nin 7 limanında yapılan bu uygulamaya Mersin limanının da dahil edilmesi gerekir.
Dedik ve yaptık, 20 Temmuz 2011 tarihinden itibaren Mersin Limanı'ndan da, ihracat malı taşıyan kamyon ve TIR'lara "ÖTV ve KDV'siz akaryakıt verilmesi" uygulanıyor.

YOLLAR
Mersin'i Türkiye'ye ve dünyaya bağlamak ve hemşehrilerimizin rahat ulaşımını sağlamak için karayolu inşaatlarını da hızla sürdürüyoruz.
Mersin'den Antalya'ya ulaşımı 10 saatten 5 saate indirecek toplam 227 km uzunluğundaki Akdeniz Sahil Yolu'nun, toplam 158 Km'si sathi kaplama seviyesinde tamamlanarak trafiğe açıldı.
Kalan 69 km'lik kesimin 10 km'sinin 2012 yılında 59 km'sinin ise 2014 yılı sonuna kadar tamamlanarak trafiğe açılması hedeflenmektedir.
Proje kapsamında toplam 5 441 m uzunluğunda 8 adet çift tüp tünel bulunmaktadır. Böylece projenin yüzde 75'i tamamlanmış oldu.
Mersin-Karaman Duble yolunun da yüzde 50'si tamamlandı ve 112 kilometrelik yolun 56 kilometresi trafiğe açıldı. Kalan 55,3 km'lik kesimin 15 km'sinin 2012 yılında, 40,3 km'sinin ise 2013 yılı sonuna kadar tamamlanarak trafiğe açılması hedeflenmektedir.
Tarsus-Mersin Otoyolunun Çeşmeli'den Silifke Taşucu mevkiine kadar toplam 64 km. uzatılması hedeflenmektedir.
64 km. ana gövde ve 23 km. kavşak bağlantı yolları olmak üzere bütçesi, toplam 87 km'nin kamulaştırma maliyeti 350 milyon lira, yapım maliyeti de 500 milyon lira olmak üzere toplam 850 milyon lira olarak
tahmin edilmektedir.
Şunu söyleyebilirim ki, 4 yıl içinde Mersin'de karayollarına 1,5 milyar TL, eski parayla 1,5 katrilyon liralık yatırım yapacağız.

SERBEST BÖLGELER
Biz Mersin'e 5 Yeni Nesil Serbest Bölge kazandıracağımızı söyledik.
Lojistik, tarım, havalimanı ticaret, yat inşa ve bakım onarımalanların da kurulacak bölgelerle ilgili planlamalarımızı hazırladık.
Bu arada, bu tür bölgelere desteğimizi artırabilmek için, Serbest Bölgeleri Özel Ekonomik Bölgelere dönüştürecek çalışmayı da tamamladık ve yasal düzenlemeyi hazırladık.
TBMM tatile girene kadar yürürlüğe girmesini öngördüğümüz bu düzenlemeyle, Mersin çok önemli bir dönüşüm sağlayacak.
Bu bölgelerle Mersin'de özel bölgede faaliyet gösteren firma sayısı 1300'ün, bölgelerdeki istihdam  25 binin üzerine çıkacak ve 15 milyar dolarlık yeni ticaret hacmi üretilecek.

TARIM
Değerli basın mensupları
Mersin bir turizm kenti olduğu kadar, aynı zamanda da tarımsal üretim kentidir.
Türkiye'nin Yaş meyve üretiminin yüzde 10'u, muz üretiminin yüzde 72'si, çilek üretiminin yüzde 54'ü, turunçgil üretiminin yüzde 30'u, limon üretiminin yüzde 62'si Mersinde yapılmaktadır.
2011 yılı rakamlarıyla Türkiye'nin 2.3 milyar dolar olan Yaş meyve sebze ve Turunçgil  ihracatının yüzde 21'i, yani 486 milyon dolarlık kısmı Mersin'den ihraç edilmektedir.
Böylesine önemli potansiyeli bulunan bu ürünlerimize ihracat desteği sağlamak da bizim görevimizdir.
Halihazırda uygulamada olan Karar'a göre portakal, mandarin, greyfurt ve limon ihracatına 125 ABD doları/ton; taze üzüm ihracatına ise 50 ABD doları/ton ihracat iadesi verilmektedir.
2011/12 döneminde domates, hıyar, biber, kabak ve patlıcan ihracatına 50 ABD doları/ton ihracat iadesi yardımı sağlanmıştır.
Narenciye üreticisine sağlanan 104 milyon liralık desteğin üçte birinden fazlası Mersin'e verilmiştir.

TOKi YATIRIMLARI ve KENTSEL DÖNÜŞÜM
Mersin'de 21 şantiyede; 3622 konut, 6 ilköğretim, 7 lise, 3 hastane, 2 sağlık ocağı, 4 cami, 13 spor salonu, 5 ticaret merkezi, 4 pansiyon ve rehabilitasyon merkezi inşaatı TOKİ tarafından sürdürülmektedir.
Kentsel dönüşüm çerçevesinde Proje ve ihale çalışmaları devam eden 5290 konut ile birlikte Mersin'de toplam 8912 konut sayısına ulaşılacaktır. Başlatılan uygulamaların toplam yatırım bedeli yaklaşık 422 milyon TL'dir.
Ancak açık konuşmak gerekirse, kentsel dönüşüm alanı, bizim istediğimiz sonuçlara ulaşamadığımız bir alandır. Hemşehrilerimizin modern konutlara savuşmasını sağlayacak projelerde çeşitli sebeplerle, ağırlıklı olarak da yerel sebeplere istediğimiz gelişmeyi sağlayamadık. Ancak bu konuda şimdi yeni bir çalışma başlatıyoruz. Bu
çalışmamızla, hemşehrilerimizin, bu projelerin hayatlarını nasıl değiştireceğini anlayarak, daha fazla destek olacaklarına inanıyoruz.

Değerli Basın Mensupları,
Bizim Mersin'de en çok önem verdiğimiz konuların başında, istihdamın artırılması geliyor. Son bir yılda, Mersin'in geleceğine, ticari potansiyeline güvenilerek yapılan yatırımlar ciddi oranda arttı. 2012 yılının ilk çeyreğinde Mersin'de 440 yeni iş yeri açıldı. Mayıs ayı sonu itibariyle faal firma sayısı 121.962'ye ulaştı. Geçen yıl Mayıs
sonuna göre işyeri sayısındaki artış da 4 bine yaklaştı.

2011 Mayıs sonunda 33.595 olan kayıtlı işgücü 2012 Mayıs ayı sonunda 57.383'e çıktı. Yani 23.788 kişilik artış sağlandı. 2011 Ocak Mayıs'ını kapsayan 5 ayda İŞKUR'a 10.210 kişi iş başvurusu yaparken,işe yerleştirilenlerin sayısı 1.158'de kalmıştı. Bu yıl ilk 5 ayda başvuru sayısı 9.983'e düşerken, işe yerleştirme sayısı geçen yıla
göre yüzde 182 artarak 3.271'e ulaştı.
2012 Ocak-Mayıs arasında iş başvurusu yapan her 3 kişiden birini işe kavuşturmak bizim için son derece sevindirici oldu.

BAŞBAKANIMIZIN ZİYARETİ
Değerli Arkadaşlar,
Biz Mersin için projeleri bir bir yürürlüğe sokarken, fiili çalışmalar da devam ediyor. Örneğin, yarın Mersin'e gelecek olan Sayın Başbakınımız 231 milyon liralık yeni yatırımları hizmete açacak.
Başta Erdemli 150 Yataklı Hastane ve Mut Cumhuriyet Ana Cocuk Sağlığı Hizmet Binası, Toros Devlet Hastanesi 150 yataklı ek bina, Silifke 200 yataklı devlet hastanesi, 37 tane okul, Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi binası ve Mühendislik Fakültesi ek binası, 1000 kişilik öğrenci yurdunun da aralarında bulunduğu 45 tesis Mersin'e
kazandırılacak.

Tarsus 600 Yataklı Devlet Hastanesi, Gülnar 30 Yataklı Devlet Hastanesi, Mersin Akdeniz 400 Yataklı Devlet Hastanesi ise yatırım programında olan yatırımlarımız.

SONSÖZ
Değerli Basın Mensupları,
Bu çalışmalar yeterli mi? Elbette ki değil. Daha yapacak çok işimiz var.
Biz "Tarlada izi olmayanın, harmanda sözü olmayacağına" inanırız. O yüzden, karınca gibi çalışıyoruz. Çalışmaya da devam edeceğiz.
Biliyoruz ki; "Zafer, -zafer benimdir- diyebilenin, başarı -başarılı olacağım- diye başlayanın ve -başarılı oldum-diyebilenindir.
İnanınki daha yeni başladık. Henüz 1 yılımız doldu. Planlarımızı yaptık,  bütçelerini ve gerekli ekonomik, sosyal ve hukuki altyapısını hazırladık.
Mersin'de değişim ve dönüşüm yeni başlıyor.
Biz büyük düşünüyoruz. Mersin'i dünyanın en önemli aktarma ve lojistik merkezlerinden biri haline getirmek istiyoruz. Bunun için çok büyük bir projeyi devreye sokuyoruz.
Mersin, turizm potansiyeli, tarım potansiyeli, coğrafi konumu ile, sadece Türkiye'nin ve yakın coğrafyanın değil, Uzakdoğu ülkelerinin ve Avrupa ülkelerinin de değerlendireceği bir LOJİSTİK MERKEZ olacak.
Projelerimizi bir bir yapacağız.
İnanın, eğer Mersinlilerle birlikte yaparsak başarırız. Daha yolun başındayız ve pek çok projemiz gerçekleşmeyi bekliyor. "Siyasetin söz vermek değil, sözünün eri olmak" demek olduğunu çok iyi bilen bir Başbakanın ve hükümetin bakanı ve milletvekili olarak sözlerimizin ve projelerimizin bir bir gerçekleştiğini inşallah hep birlikte
göreceğiz.
Yeter ki, bir olmaya, birbirimize destek olmaya devem edelim.
Bu toplantıyı, Mersin'i ve Mersinliyi motive etmek, değişime ve dönüşüme inandırmak ve katkı vermesini sağlamak için yapıyoruz.
Çünkü ancak birlikte olursak, birlikte çalışırsak başarabiliriz. Bu çalışmalara destek veren öncelikle Sayın Başbakanımıza, hükümetimize, AKPARTİ milletvekillerimize, parti ayrımı yapmadan milletvekili ve belediye başkanlarına, yerel yöneticilere teşekkürü borç biliyoruz.

Bu duygu ve düşüncelerle bir kez daha hoşgeldiniz diyor, hepinizi saygı ve sevgiyle selamlıyorum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder